Moderna och praktiska duschväggar i Ifös sortiment

Moderna och praktiska duschväggar i Ifös sortiment

Dagarna då man behövde gömma sin dusch bakom ett bråkigt duschdraperi är sedan länge förbi. Idag finns det istället nya praktiska och transparenta duschväggar för ett mer elegant, funktionellt och hygieniskt badrum. I Ifös sortiment finns tre olika designlösningar som tar ditt badrum till nästa nivå.

Med rötter i den nordiska designen har varumärket Ifö designat och producerat eleganta och funktionella badrumslösningar i decennier, inklusive Ifös duschväggar. De nya praktiska och stilrena lösningarna bjuder in till ett modernt och mer hygieniskt badrum. Nedan finns beskrivning på tre av Ifös praktiska duschväggar.

Den transparenta duschväggen
Ifö Showerama Art är det perfekta valet för att framhäva badrummets design, ljus och rymlighet. Den transparenta designen upplevs nästintill osynlig där även handtaget bidrar till det minimalistiska intrycket i form av ett precisionsskuret hål i glaset. Glasdörrarna är försedda med vridbara gångjärn för att förhindra vattnet från att stänka i badrummet. Ifö Showerama Art finns i flera storlekar.

Den klassiska nisch-duschen
Ifö Space-serie ger en lätt och öppen känsla med en inramande design. De transparenta dörrarna får rummet att kännas större och är mer hygieniska än ett duschdraperi. Dörrarna är lätta att underhålla och finns i flera storlekar. De består av fem respektive sex milimeter säkerhetsglas samt aluminium.

Hörnduschen för de mindre badrummen
För det lilla badrummet är den klassiska hörnduschen den ultimata lösningen med sina svängbara dubbeldörrar. Dörrarna monteras för möjligheten att öppnas utåt alternativt fällas in för att maximera utrymmet. Den funktionella designen med klarglas och de smala aluminiumprofilerna ger också ett mer inbjudande intryck samt skapar en känsla av rymd.

Duschlösningen är mångsidig och kan modifieras för att passa de flesta badrum. Dörrarna är vändbara och har en funktion som gör att de höjer sig sju millimeter när dörrarna öppnas för att inte riskera att skrapa mot golvet.

Alla Ifös duschväggar går att få i olika storlekar för att passa alla olika typer av badrum.

Högupplösta bilder går att ladda ner här.

För ytterligare information kontakta:
Amanda Hjärtmyr, presskontakt Micael Bindefeld AB.
E-post: amanda.hjartmyr@bindefeldab.se
Tel: +46 70-768 44 46