Ohm Pendel får Hemljus designpris 2020

Ohm Pendel får Hemljus designpris 2020

Så glada! Ohm Pendel har fått Hemljus Designpris 2020!

Årets jury var Kai Piippo, designchef på Light Bureau och Ulrika Gabriellson Kantermo, från Norrmalms El.

Motiveringen lyder:

”En vacker och tidlös armatur i hållbara material. En IP 44 pendel som därmed är godkänd för våtutrymmen. Den fyller, som hängande taklampa, ett tomrum på marknaden och uppmanar till estetiska möjligheter också i badrummet.”

Ohm Pendel finns i både en inomhusversion och en utomhusversion. Båda är IP44-klassade och godkända för att användas i våtrum. Inomhusversionen med textilkabel och takkopp, utomhusversionen med gummikabel och stickpropp. Finns i svart och vitt porslin. Ohm Pendel ingår i serien Ohm som även innehåller tak- och vägg-armaturer såväl som bordsarmaturer. Serien är designad av designerduon Kauppi & Kauppi.

Stort tack till Hemljus och årets jury, fantastiskt roligt!