IHM Business School beviljas flest korta YH-kurser i landet.

IHM Business School beviljas flest korta YH-kurser i landet.

IHM Business School fortsätter vara ledande i att leverera utbildning inom Yrkeshögskolan.

Senaste tillskottet av beviljade korta kurser blev nämligen hela 13 utbildningar och IHM förstärker ytterligare sin position av att vara Sveriges ledande affärsskola.

Resultatet placerar IHM i toppen i jämförelse med andra yrkeshögskolor när det gäller antalet beviljade utbildningar. Genom gårdagens besked kommer vi att kunna erbjuda 1 130 personer kompetensutveckling och möjligheter till Up-skill & Re-skill under kommande år.

- Vi är naturligtvis otroligt glada och stolta över det besked som vi fick igår vilket innebär att vi utökar och breddar vårt utbud för yrkesverksamma. Våra korta och snabba YH-kurser stärker såväl individen som företagen med efterfrågad och affärskritisk kompetens, säger Maria Dagermo, upphandlingschef på IHM.

De glädjande nyheterna slutar inte med alla beviljade YH-utbildningar. Det är nu bekräftat att regeringens vårändringsbudget inkluderar extra medel för korta YH-kurser, vilket ger Myndigheterna för Yrkeshögskolan (MYH) möjlighet att bevilja ytterligare kurser. Detta besked förväntas komma i början av juli.

Det är fantastiskt roligt att våra satsningar inom Upskill & Reskill för yrkesverksamma ger resultat. Beskedet betyder att vi kan erbjuda fler företag och individer möjligheten att fortsätta växa och utvecklas. Ofta beskrivs det framväxande kompetensgapet i svenskt näringsliv som ett hinder, men vi hoppas att vi med fler utbildningsplatser kan bidra till att hitta alla fantastiska möjligheter som finns i transformation och förändring i näringslivet, säger Tommy Persson, affärsområdeschef på IHM.

Några av kurserna som kommer kunna läsas på IHM Business School kommande år är blad annat Martech & Inbound Marketing, E-Commerce B2B, Hållbarhet inom e-handel och Datadriven innehållsstrategi.

För att ta del av alla nya korta kurser klicka här: IHM Business School bäst i klassen - beviljas flest korta YH-kurser i landet — IHM.se

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.