Joel Hegardt, IHM - Niklas Ohlen, Västkustens Affärsänglar - Lena Apler, Collector AB - Lars Lundgren & Henrik Atterfors, Biner

IHM lanserar utbildning för innovatörer i techbranschen

IHM Business School och digitaliseringsföretaget Biner lanserar tillsammans en ny utbildning för innovatörer inom techbranschen. Under utbildningen får deltagarna dels lära sig hur man tar en idé till marknaden, dels testa idén på fem investerare.

– Innovation och ny teknik driver samhällsutvecklingen framåt. Det finns en uppsjö av kreativa människor inom techbranschen och vi vill hjälpa dem att förverkliga och testa sina idéer, säger Joel Hegardt, vd för IHM Business School.

Utbildningen riktar sig till personer som vill utveckla en ny produkt inom sitt företag och till entreprenörer som vill bygga ett nytt företag. Deltagarna får under den åtta veckor långa utbildningen lära sig hur man gör verklighet av en produkt- eller affärsidé. I slutet av utbildningen får deltagarna presentera sina idéer för fem investerare, däribland Lena Apler, grundare av Collector, och Niklas Ohlén, startupinvesterare och partner på Västkustens Affärsänglar.

IHM Business School genomför utbildningen tillsammans med digitaliseringsföretaget Biner, som har över 20 års erfarenhet av konsultverksamhet inom techbranschen.

– Techbranschen har blivit en allt viktigare del av samhället och har stor betydelse för hur vi lever våra liv. Dessutom är det en bransch som skapar många jobb och bidrar till både tillväxt och välfärd. Det är viktigt för oss alla att modiga entreprenörer får verktyg att ta sina affärsidéer till marknaden, säger Joel Hegardt.

Techbranschen har blivit en viktig bas för svensk ekonomi. Branschens bidrag till BNP låg 2020 på 281 miljarder kronor, vilket är nästan lika mycket som de traditionella svenska basindustrierna tillsammans bidrar med.

För mer information, kontakta:

Linda Thyrén, marknad & kommunikationschef på IHM Business School, 070-450 01 45, linda.thyren@ihm.se

Läs mer om innehållet här:

Utbildningen startar i april.