IHM Business School satsar på utbildningar inom hållbarhet.

IHM Business School satsar på utbildningar inom hållbarhet.

Lär dig förena hållbarhet och lönsamhet med IHM och Innovation 360

Vi på IHM Business School och Innovation 360 presenterar en utbildningssatsning på hållbar tillväxt. Istället för att optimera gårdagens metoder ska deltagarna få rätt verktyg för att hitta nya lösningar – som gynnar både miljön och företagsekonomin.

Är det möjligt att kombinera tillväxt och hållbarhet? Ja, och de som agerar nu har stora möjligheter att vara framtidens vinnare.

Här vill vi göra skillnad. Vi vill utbilda i att utveckla och driva omställningsarbete mot en lika hållbar som lönsam framtid för företag.

Därför har vi på IHM Business School inlett ett samarbete med Innovation 360, ett ledande konsultbolag inom utveckling och innovation för företag.

– Idag är det ingen som längre ifrågasätter att vi behöver ställa om samhället, företagen och våra beteenden som individer. Men det saknas ofta redskap och arbetssätt som är effektiva och inte bara optimerar gårdagens dåliga lösningar. Detta är kärnan i hållbar tillväxt och innovation – precis det som vi kommer lära ut, säger Magnus Penker som är grundare och koncernchef på Innovation 360.

I den nya utbildningen ”Hållbar tillväxt” får deltagarna konkret kunskap för att leda omställningen till hållbarhet – och samtidigt säkra framtida tillväxt. Deltagarna lär sig bland annat att göra en nulägesanalys av ett företags hållbarhetsprofil och innovations- och förändringsförmåga. De kommer också lära sig att se tillväxtpotential och hur man sätter en hållbarhets- och innovationsstrategi. Utbildningen ger även rätt verktyg för att driva förändringsarbetet.

Christian Castwall är affärsområdeschef på IHM Business School. Han ser positivt på samarbetet med Innovation 360.

– Speciellt kul är det att erbjuda utbildningar som ger företag och verksamheter konkret kunskap och verktyg för att utveckla sina verksamheter till hållbara affärer med tillväxtpotential, säger Christian.

Den 2:e december är du välkommen till ett kostnadsfritt webinar, som ett smakprov på utbildningen. Den första utbildningsomgången startar i mars 2022 och kommer ske på distans.