Industridagen 2019

Industridagen 2019 är en unik dag då beslutsfattare från hela samhället: företagsledare, politiker från regioner och kommuner, fackliga företrädare, generaldirektörer och akademiska ledare gemensamt skapar en skarp ”Handlingsplan för livslångt lärande” – Stefan Löfven tar emot resultatet. Är du en av dem som borde vara med och bidra?

Under industridagen 2019 kommer vi att få vi tal del av kunskap, information och inspiration från ett flertal spännande människor. Medverkar gör bland andra Stefan Löven, Ibrahim Baylan, Darja Isaksson, Björn Rosengren, Helena Stjernholm, Eva Lindberg och ordförande Region Gävleborg.

8:00 Registering och frukost
9:30 Välkommen – Uppladdning för arbetsmöte
12:00 Lunch
13:00 Industrins jämställdhetspris
13:30 Arbetsmöte: Så ska vi Lära för livet
16:30 Stefan Löfven kommenterar och tar emot resulat
17:00 Minglande middag från Gävleborgs hav, inland och skog
19:30 Tack för idag, eller fortsätt en stund till i loungen

Vi ses i Sandviken, Gävleborg

Sandviken är platsen för årets Industridag. I Sandviken och Gävleborg finns en lång industriell tradition med såväl stora som små verksamheter i olika branscher. Länet, och dess företag, brottas med samma problem som andra företag och län och det handlar främst om att utveckla kompetensen på kort och lång sikt. Regionen har inlett en mycket intressant utvecklingsresa och i den krokat arm med många intressenter från utbildning, regional utveckling och industriell utveckling – lokalt, nationellt och globalt.