Nytt ramavtal med Infratek Sverige AB

Det strategiska samarbetet mellan IKKAB och Infratek fortsätter. Nu tecknas nya ramavtal av tekniska konsulttjänster.

Elkonsultföretaget IKKAB tecknar ramavtal med Infratek Sverige AB som gäller avrop av tekniska konsulttjänster. Avtalet gäller för perioden 2016-08-01 – 2018-12-31 med option på 1+1 år.

Under föregående ramavtal med Infratek Sverige AB har IKKAB levererat tekniska konsulttjänster för omkring 17 miljoner kronor och förhoppningen med det nya ramavtalet är att affären mellan parterna ska utökas ytterligare.

UTÖKAR SAMARBETET

IKKAB och Infratek Sverige AB har haft ett strategiskt samarbete sedan 2009 och affären mellan parterna har växt för varje år. Ramavtalet omfattar tekniska konsulttjänster för lokalnät, regionnät samt järnväg i Sverige.

• Undervisning, lärande

IKKAB är en konsultbyrå som består av drivna och branschkunniga personer i blandade åldrar med mångårig samlad erfarenhet. De är en komplett elkonsult som jobbar inom alla spänningsområden. IKKAB har kompetensen inom bland annat stamledningar, regionnät, lokalnät, lågspänningsnät, stationer, vindkraft, ställverk, kraft, belysning, teletekniska system och säkerhetssystem.

IKKAB har sitt huvudkontor i Borås och filialer i Jönköping, Skinnskatteberg, Tärnsjö, Göteborg, Växjö, Västerås samt Umeå.

Stefan Svahn

Presskontakt VD / Ägare 033-205692