Träna hemma eller ute med IKSU

Med anledning av rådande läge har IKSU under hösten och vintern ökat möjligheten att träna utomhus genom flera olika typer av pass, löpning, powerwalk och Total Training. Självfallet med små grupper och stora avstånd mellan deltagarna. Alla IKSU:s medlemmar har tillgång till alla utepass oavsett anläggning. Samlingen sker utomhus vid anläggningarna  men inför några av passen sker samlingen i andra delar av Umeå för att testa en ny löprunda eller kanske ge sig i kast med träning i Bräntberget. Några medlemmar vittnar om att det kändes lite nervöst att testa första gången, men instruktören på plats anpassar passet så att alla kan delta.

För den som hellre tränar hemma så körs live-pass via IKSU:s facebooksida måndagar-torsdagar. Där erbjuds allt från lugna till fartiga pass. Utrustningen är minimal - ofta behövs bara kroppen och lite yta att träna på. Om vikter behövs kan alltifrån böcker till fyllda vattenflaskor fungera.

I anslutning till IKSU sport och IKSU spa finns också QR-koder uppsatta - genom att skanna koden fås tips och idéer till ett eget utepass.