Gratis kampsportsträning för ungdomar i sommar!

Under sommaren kan du som är 10 år eller äldre träna med IKSU kampsport på Sommarmattan. Det kostar inget och inga förkunskaper krävs. På Sommarmattan träffar man kompisar och lär sig judo, sport ju-jutsu och brasiliansk jiu-jitsu. Vid sidan av kampsporten erbjuds även kringaktiviteter som lekar, fika och slackline.

• För vem: Ungdomar 10–17 år
  • Tid och plats:
    – Fast tid på Ålidhem – Presenteras senare
    – Olika träningstider och platser: Presenteras i vår kalender på iksu.se
  • Ta med: Oömma kläder (till exempel t-shirt och mjukisbyxor) och vattenflaska
  • Kostnad: Gratis
  • Om Sommarmattan:

Sommarmattan är ett projekt som drivs av IKSU kampsport under vecka 22–34. Projektledare och huvudinstruktör är Matilda Frycklund. Hon har mångårig erfarenhet inom kampsport (aktiv tävlande, instruktör m.m.) och till vardags arbetar hon som idrottslärare och som ungdomsansvarig på IKSU kampsport. Sommarmattan har möjliggjorts med hjälp av stöd från Idrottslyftet från Västerbottens IF, Sveriges Akademiska IF och Svenska Budo- & Kampsportsförbundet samt från Umeå Kommun.

Mer information om projektet:

Matilda Frycklund på tel 0702-815902 eller på info@iksukampsport.se.