Natali Phalén utsedd till en av framtidens kvinnliga ledare

Natali Phalén utsedd till en av framtidens kvinnliga ledare

Sveriges chefsorganisation Ledarna utser årligen landets främsta kvinnliga chefer upp till 35 års ålder. I år utsågs Institutet Mot Mutors (IMM) generalsekreterare Natali Phalén till en fjärdeplacering.

– Jag är otroligt hedrad att utnämnas till en av framtidens kvinnliga ledare. I en så mixad blandning av framstående ledare i olika typer av branscher och organisationer är det en bekräftelse på att antikorruption, som IMM driver som vår tids viktigaste hållbarhetsfråga, även är högt prioriterat i samhället, säger Natali Phalén.

Hon fortsätter:

– Etik och transparens är något vi människor värderar allt högre. När korruption upptäcks eller bara misstänks finnas så ruckar det på förtroendet vi har till varandra och till samhället i stort. Därför behöver vi lyfta antikorruption högre upp på agendan och våga prata om korruptionsrisker och hur vi kan hantera dem på bästa sätt.

Du kan läsa mer om Ledarnas utnämning här

Taggar

Hayaat Ibrahim