Implema växer och vi ser nu fram emot att rekrytera fler duktiga SAP Applikationskonsulter.

Implema är ett ledande bolag i Sverige som skapar konkurrenskraftiga företag och effektiva affärsprocesser med hjälp av marknadens ledande affärsstödslösningar som SAP, Dynamics AX och IFS.

Vem är du?

Du har lång erfarenhet av någon eller några moduler inom ekonomi (FI, CO) eller logistik (MM, WM, SD, PP) och du kan även driva lösningsdiskussioner mellan moduler i SAP, t.ex. integration mellan ekonomi och försäljning.

Du brinner för att förbättra processer och har förmåga att inspirera dina kunder och förstår teknikens roll i affärsprocesser. Att ständigt vara uppdaterad inom ditt kunskapsområde är en naturlig del i din yrkesmässiga personlighet likväl som att du har blick för vad som kommer att fungera bra i praktiken. Du är van att agera som rådgivare åt befattningar som CIO, CEO och CFO på stora och medelstora bolag och har lätt för att bidra med förslag på utvecklingsområden i närtid som att sätta en plan för framtiden.

Som senior applikationskonsult i ditt team stimuleras du av att coacha, utveckla och handleda kollegor som behöver stöd i sin utveckling. Du deltar därför också vid t ex second opinion vid rekrytering av nya medarbetare.

Vad erbjuder Implema?

Du får möjlighet att arbeta tillsammans med ett gäng som har gedigen kompetens och erfarenhet inom affärsstöd. Du kommer till ett bolag med en stark implementationskultur med snabba projekt och nöjda kunder.

Du blir en nyckelperson på en spännande resa, då bolaget är i en stark expansionsfas med många intressanta kundprojekt som påverkar hur morgondagens affärsprocesser kommer att se ut!

Välkommen att kontakta Kent Thoresson som är Business Project Coordinator på Implema, kent.thoresson@implema.se, 0703-99 19 90, så berättar han gärna mer.

• ekonomisystem
  • rekrytering