SAP-partnern Implema breddar med Microsoft Dynamics AX och IFS Applications

Implema, den klart marknadsledande SAP-partnern inom segmentet medelstora svenska företag, tar nu nästa steg i sin tillväxt och breddar sin verksamhet med att erbjuda tjänster på affärssystemen Microsoft Dynamics AX och IFS Applications.

Implemas strategi är att arbeta med de mest framgångsrika leverantörerna av effektiva affärssystemlösningar. Microsoft och IFS är av flera analysföretag utsedda till ledande och innovativa leverantörer inom branscher och områden där Implema med stor framgång arbetat under många år.

– Mycket av den erfarenhet och kunskap som Implema har byggt upp under åren är oberoende av affärssystemleverantör. Implema brinner för affärsprocesser och därför har det blivit ett naturligt steg att nu erbjuda tjänster kring fler affärssystem. Vår väl inarbetade metodik och paketerade lösningar kommer vara grunden även för vårt erbjudande avseende Microsoft Dymanics AX och IFS Applications, säger Jörgen Aronsson VD och en av grundarna till Implema.

– Vi har under alla åren haft en ledstjärna i allt som vi gör – alla våra kunder skall vara referenskunder. Det är jag mycket stolt över och det är något som alltid kommer att finnas med oss. Oavsett vilken affärssystemleverantör vi väljer som partner, avslutar Jörgen Aronsson.

• microsoft dynamics ax

Implema skapar mer konkurrenskraftiga företag med effektiva affärsprocesser utifrån marknadens bästa affärsstödslösningar: SAP, Microsoft Dynamics AX och IFS Applications.

Implema är en aktiv och coachande partner som jobbar nära kundens verksamhet med fullt projektansvar.

Med unik verksamhetskunskap och lång erfarenhet från affärsprocesser och affärssystemprojekt paketerar vi vår kunskap i smarta och effektiva lösningar. Varje projekt genomförs med fokus på affärsnytta, tid och budget.

Implema har huvudkontor i Stockholm (Bromma) med lokala kontor i Göteborg, Malmö, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Karlstad, Västerås och Örebro.

Företaget, som grundades 1998, omsätter 130 miljoner kronor och har cirka hundra medarbetare.