VD-Brev April 2022

Det är med en enorm lättnad jag skriver det här brevet. Äntligen lossnar det, och det lossnar rejält. Efter att ha arbetat med ett flertal förvärv under Q1, digitala möten och fysiska möten i vårt avlånga land har vi landat en portfölj. En portfölj som är trygg, stabil och samtidigt obearbetad med en spännande framtid. Sannolikhet, beslutsamhet och kontaktnätet som bl.a våra aktieägare bjuder på gjorde allt möjligt.

Jag läste en artikel om Swappie, du vet det företaget som har gjort succé med att köpa in, laga och sen sälja telefoner. Att återanvända saker är definitivt framtiden och timingen här är perfekt. Tillsammans med styrelsen började vi aktivt söka upp hur vi snabbast tar rygg på bolaget. Det dröjde inte länge förrän vi fann lösningen, vilket var att förvärva samt konsolidera servicebutiker under ett gemensamt varumärke.

Efter förvärven som har 3 butiker i Stockholm samt med 3 butiker i Skåne kommer vi börja arbeta upp ett gemensamt varumärke. Även en grossist som köper in reservdelar med kvalitét från har otrolig erfarenhet. Ganska snabbt kommer vi ha en komplett kedja med utbildad och kunnig personal med goda kundomdömen.

Det enda som saknas nu är en digital plattform - vilket Increasor erbjuder.

Increasor har 3 tydliga affärsområden.
Tillväxtbolag, traditionella bolag som ska digitaliseras.
Kompetens, konsultbolag som sitter med en expertis inom sin nisch.
Ventures, Tech-plattformar som Increasor är minoritetsägare i.

Jag avslutar med att rikta ett stort tack till alla medarbetare som gett allt, en eminent styrelse som kommer med bra råd och såklart våra kloka aktieägare. Tillsammans har vi skapat ett spännande investmentbolag - Increasor.

Nu ställer vi om och tillsammans med mentorer fokuserar vi på processen för notering som ska ske i juni.

Trevlig helg,