Caroline Magnevill blir ny VD för Duplotryck

Caroline kommer senast från Doktor Hemma, där hon varit VD och verksamhetschef sedan 2019. Doktor Hemma är ett privat sjukvårdsföretag inom Transfer Group AB koncernen, som erbjuder högkvalitativ sjukvård genom hembesök av läkare. Caroline tillträder tjänsten som VD på Duplotryck i slutet på augusti, som är ett helägt dotterbolag till Increasor Tech Invest AB (Publ).

I sin roll som VD kommer Caroline fokusera på försäljning och innovativ affärsutveckling samt bygga upp en stabil organisation för att ta Duplotryck framåt.

Caroline har en kandidatexamen med inriktning mot verksahmetsutveckling och företagsekonomi, samt ett påbyggnadsår i psykologi. Caroline har även bred erfarenhet av flertalet förtroendeuppdrag i ideella föreningar, exempelvis ordförande i studentförening samt ekonomiansvarig i Svenska Jaguarklubben. Utöver det har Caroline genomgått flertalet coach- och ledarskapsutbildningar genom Svenska Ridsportförbundet.

“Increasor Tech Invest är en snabbväxande koncern som erbjuder ett helhetserbjudande till sina kunder, vilket är väldigt unikt. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med kompetenta medarbetare, samt att bygga ett innovativt team på Duplotryck som kan driva verksamheten framåt. Det ska bli mycket spännande att få vara med på tillväxtresan, och jag är mer än redo att ta mig an uppgiften”, säger Caroline Magnevill.

“Vi känner stort förtroende för Caroline och att hon kommer axla rollen som verkställande direktör i Duplotryck på ett utmärkt sätt. Bolaget går från ett traditionellt tryckeri på Kungsholmen till en digital e-handel som verkar som en plattform för kreatörer och Influencers att kunna sälja sina motiv på våra produkter. Grunden för Duplotryck är satt och vi är säkra på att med Carolines eminenta drivkraft och erfarenhet kommer Duplotryck inom kort bli en lönsam verksamhet med stor tillväxtpotential”, säger Andreas Trouin, VD på Increasor Tech Invest.

Om Duplotryck

Duplotryck förvärvades under september 2019 och har drivits framgångsrikt sedan 1991 i en anrik lokal belägen på Kungsholmen. Efter att Increasor tog över verksamheten har en e-handel upprättats och personal bemannats i tryckeriet med fokus på service & försäljning. Effektivisering av maskinpark har gjorts där hastigheten mer än tredubblats från att ett jobb kommer in till att produkten trycks och skickas ut. Tryckeriet kommer framgent att erbjuda dropshipping via influencer marketing, där influencers kommer sälja sina motiv och dekorationer och Duplotryck trycker på avrop.

För ytterligare information, kontakta:

Andreas Trouin, VD Increasor Tech Invest AB (Publ) / andreas.trouin@increasor.com

• reklam
  • profilprodukter
  • tryckeri

Increasor är en inkubator som fokuserar främst på teknik och digitala techlösningar. Det som gör Increasor unikt är att Increasor arbetar som en integrerad affärspartner i varje projekt. Increasor tillhandahåller all nödvändig kompetens som behövs när man står inför nästa utmaning med antingen en startup eller ett bolag som ska ta nästa stora steg.

CEO, Co-Founder