Kommuniké från årsstämma i Increasor Tech Invest (publ)

Sammanfattning av på den ordinarie årsstämman i Increasor Tech Invest AB (publ) fattade beslut.

• Formalia och röstlängd godkändes
  • Resultat- och balansräkning för koncernen och moderbolaget fastställdes
  • Årets resultat överföres i ny räkning
  • Styrelsens ledamöter och Verkställande Direktör beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret
  • Stämman beslutade att antalet ordinarie ledamöter ska kvarstå vid fem (5) ledamöter utan suppleanter. Beslutades också att entlediga Andreas Trouin som ordinarie ledamot för att övergå till en roll som extern VD. Fredrik Wakman valdes som ny ledamot. Eleonor Åslund, Lucy Dahlgren, Mikael Ljunggren och Magnus Wingqvist omvaldes som ordinarie styrelseledamöter
  • Som revisor för kommande år omvaldes Grant Thornton med huvudansvarig auktoriserad revisor Thomas Daae
  • Arvoden till styrelse och revisor för nästkommande räkenskapsår fastställdes
  • Stämman bemyndigade Bolagets Styrelse att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma, besluta om samt genomföra följande; publik eller riktad nyemission uppgående till sammanlagt maximalt 2 000 000 (två miljoner) nya aktier. Bemyndigandet ska registreras hos Bolagsverket. Avsikten med bemyndigandet är att kunna accelerera den förvärvsstrategi som Bolaget har etablerat.

Det konstaterades att samtliga beslut fattades enhälligt.

Det är koncernens första verksamhetsår och därför finns inga historiska jämförelsetal. Koncernens omsättning uppgick till 1 641 KSEK med ett resultat om -3 353 KSEK. Moderbolagets omsättning uppgick till 0 SEK med ett resultat om -2 645 KSEK.
Fullständig koncern- och årsredovisning finns uppladdade på bolagets investerarsidor.

VD Andreas Trouin låter meddela att ett VD-brev kommer att skickas till aktieägarna samt publiceras på bolagets hemsida inom kort. Där kommer även utfallet 2020 att kommenteras.

• årsstämma
  • bokslutskommuniké