Indiska lanserar Essentials-kollektion

Indiska lanserar Essentials-kollektion med personalen i fokus

Som en del av höstens kollektion lanserar Indiska Essentials - Simplify your warderobe, ett komplement till kedjans färgstarka utbud. I kampanjen som lanseras den 7 september är det Indiskas egna personal som står modell.

Med fokus på kvalitet och passform lanserar Indiska en kollektion enfärgade plagg – Essentials. Plagg tänkta att fungera som ett perfekt komplement till en färgstark garderob men som med fördel också kan bäras som de är för en mer sober look.

”Lanseringen av Essentials är superspännande från ett varumärkesperspektiv. Vi har lyssnat på våra kunder som efterfrågat enfärgade plagg att kombinera vårt i övrigt färgstarka sortiment med. Med tillskottet av Essentials hoppas vi att alla ska kunna hitta en hel outfit hos oss.” säger Helena Leach Squire, kreativ chef på Indiska

I kampanjen syns Indiskas egna butikspersonal visa upp den nya kollektionen som består av bland annat av byxor, toppar och klänningar i neutrala färger så som svart, vitt, beige och marinblått.

”Att vi valt personalen som frontpersoner är ytterligare ett led i att stärka varumärkets inbjudande och personliga anslag. Dessutom representerar de vår typiska kund – som kommer i alla åldrar och former.”, fortsätter Helena Leach Squire, kreativ chef på Indiska

Essentials är en återkommande satsning och höstens kollektion kommer att följas upp med ytterligare plagg under hösten och våren 2020.

Maria Backlund
Marknadschef Indiska