Påsken på Indiska 2021

Indiska presenterar påsken 2021

Nu är våren på ingång – åtminstone i våra sinnen. Det innebär också att det är dags att planera inför vårens högtider tillsammans med Indiska. Påsken 2021 går i mjuka, dämpade pasteller där rosa, grönt och senapsgult är tongivande.Bland produkterna syns både klassiskt påskpynt i form av ägg, lekfulla dekorationer med motiv av djur och givetvis dukar, löpare och porslin till påskbordets dukning.

Indiska fortsätter att hämta mycket inspiration från naturen både när det kommer till färg- och materialval. Den klassiska porslinsserien ’Chennai’ kommer till påsken åter i en vacker senapsgul och en bränd rosa färg med tillhörande äggkoppar. Påskrisdekorationerna syns i form av ägg och kaniner – som tillverkats i återvunnet papper. För den som gillar glitter och glamour så kommer storsäljaren ’Maharani egg’ tillbaka i flertalet olika färger.

- Påsken är glädje och värme för oss på Indiska. I år fokuserar vi på mjuka och dämpade pasteller som enkelt kan kombineras i en fin dukning. Riset pyntar vi med härliga och glädjespridande dekorationer i varierande former och material. Handmålade ägg och hönor, söta små kaniner samt vackra ljusstakar är bara några av de stämningshöjande inredningsdetaljer som förgyller påsken på Indiska, säger Lena von Segebaden, sortimentschef på Indiska.

Till påskbordets dukning hittas bordstabletter, dukar, löpare och den mycket uppskattade ’Egg plate’ i olika färger och mönster.

Påsken på Indiska finns tillgänglig i butik samt online fr.o.m. mars 2021.

För frågor kontakta:

Matilda Agné
PR-ansvarig Indiska
matilda.agne@indiska.se

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Besök oss på indiska.com.