Klänningen 'Julia dress' i kollektionen Indigo Dreams

Ny kollektion ute nu – Indigo Dreams

Indiska lanserar Indigo Dreams – en kollektion i toner av blått som för tankarna till havet och den ljusblå vårhimlen. I mönsterbilden på modesidan syns en vacker, handmålad rand som återkommer på flera olika plagg tillsammans med lekfulla patchwork-mönster. När det kommer till heminredningen syns fortsatt mycket naturmaterial, såsom möbler i rotting, sjögräs och jute. Kampanjbilderna är framtagna med fokus på lifestyle-konceptet, där både mode- och heminredning bildar en helhet.

Indigo Dreams är en spännande kollektion där blått i olika nyanser fått ta stor plats tillsammans med mjuka inslag av creme och beige. På modesidan syns flörtar med denim i både en maxiklänning och tunika. Nyckelplagg i kollektionen är skjortan, som både kommer som skjortklänning och en oversized modell i randigt samt enfärgat.

- Blått är en färg som vi vet att våra kunder tycker mycket om och som fungerat bra för oss historiskt. Det som känns extra roligt med Indigo Dreams är att vi verkligen hittat rätt i lifestyle-konceptet och låtit det ta plats i vår visuella kommunikation, säger Emma Hellstadius, marknad och e-handelschef på Indiska.

Indigo Dreams finns tillgänglig i butik samt online fr.o.m. mars 2021.

För frågor kontakta:
Matilda Agné