Mona Lindskog, kvalitet- och hållbarhetschef och Eric Holmén, försäljningschef.

Indiska rekryterar nyckelpersoner

Livsstilsföretaget Indiska fortsätter att driva sitt förändringsarbete genom att rekrytera två starka profiler till nyckelpositioner. Bolaget kan idag meddela att Mona Lindskog tillträder som ny kvalitet- och hållbarhetschef och Eric Holmén som ny försäljningschef.

Indiska är inne i en intensiv förändringsresa och som ett led i detta rekryteras ytterligare två nyckelpersoner till bolaget. Den långa erfarenhet och kompetens som Mona och Eric besitter inom sina områden är en viktig del i bolagets fortsatta satsning framåt.

- Det är alltid roligt när vi lyckas attrahera och rekrytera kompetenta och erfarna medarbetare, men såklart extra roligt när det sker på strategiska nyckelpositioner. Fortsatt arbete inom hållbarhet och försäljning i fysisk butik är två väldigt viktiga delar för Indiskas framtid, säger Karin Lindahl, VD på Indiska.

Mona Lindskog tillträder tjänsten som kvalitet- och hållbarhetschef. Mona kommer senast från Åhléns, där hon varit en nyckelperson i bygget av deras kvalitets- och hållbarhetsplattform. Dessförinnan har hon en lång bakgrund inom H&M där hon jobbat med kvalitetssäkring och efterlevnad av produktlagstiftning i en period av stark expansion.

- Indiska har en fantastisk historia av långsiktiga samarbeten med leverantörer, där man länge legat i framkant gällande socialt engagemang och miljöfrågor. Jag ser fram emot att bli del av detta engagerade team och fortsätta driva modiga initiativ i vår föränderliga bransch, säger Mona Lindskog.

Eric har en gedigen bakgrund inom retail och butiksdrift. Han har under de senaste fyra åren arbetat som regionchef på KappAhl där han ansvarat för Stockholm. Under sina år på KappAhl har han varit med och drivit en mängd koncernövergripande förändringsprojekt. Eric har dessförinnan arbetat som försäljningschef på Åhléns City samt varit verksam inom sportbranschen.

- Retailbranschen står inför stora utmaningar, där de fysiska butikerna är under stor press. Indiska är ett företag med en fantastisk historia, att få vara en del i detta och samtidigt möta de utmaningar som branschen står inför känns väldigt spännande. Jag tror att Indiskas unika identitet i kombination med en inspirerande kundupplevelse kommer göra den fortsatta resan framgångsrik, säger Eric Holmén.

Mona Lindskog och Eric Holmén tillträder sina tjänster på Indiska under första kvartalet 2018.

Matilda Agné, Indiska
Tel: +4673-944 68 14