INDISKA släpper exklusiv cashmere-kollektion

INDISKA släpper exklusiv cashmere-kollektion

I november lanserar INDISKA en exklusiv cashmere-kollektion, bestående av tröjor, mössor och halsdukar i 100% cashmere. Kollektionen är en del av livsstilsföretagets satsning på att arbeta mer med naturmaterial och att höja kvalitén.

Med Christopher Bastin som ny kreativ chef går INDISKA nu in i en ny era. I november släpps en exklusiv cashmere-kollektion bestående av tröjor i sex olika färger samt mössa och halsduk i tre färger.

- Indiska har en lång tradition av att arbeta med naturmaterial, och den här kollektionen är ett naturligt steg i att återgå till att arbeta betydligt mer med material som bomull, linne och siden. Cashmere känns som en självklar del i INDISKA’s sortiment, både på grund av dess ursprung från Indien och dess fantastiska egenskaper, säger Christopher Bastin, kreativ chef INDISKA.

Cashmere-tröjorna kommer i sex olika färger; puderrosa, havre, ljusgrå melange, lila, marinblå samt klassisk svart. Mössa och halsduk kommer i offwhite, grå melange och svart.

- Det här är första gången vi arbetar med 100% cashmere, och vi erbjuder den till ett fantastiskt bra pris. Vi har valt att göra en klassisk, rundhalsad tröja som är tidlös i sin elegans medan den tunna halsribben ger ett feminint uttryck. Cashmere har en sån speciell lyster och mjukhet, och det är omöjligt att inte älska plagget från första gången du tar i det. Det är sällan lyx möter gos, men här är det verkligen så.

Cashmere-kollektionen släpps i en limiterad upplaga i utvalda butiker och på INDISKA.com i november.

Pris tröja: 799kr
Pris halsduk: 599kr
Pris mössa: 299kr

För vidare information och bildmaterial, kontakta:
Linnéa Gunnarsson, PR- och presskontakt INDISKA
Mail: linnea.gunnarsson@indiska.se

För produktutlån, kontakta:
Elin Tranberg, Presskontakt mode, Polhem PR
Tel: 08-203227
Mail: elin@polhem.com

INDISKA är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den Skandinaviska enkelheten. INDISKA har idag 93 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.