Karin Lindahl, VD Indiska

Indiskas VD Karin Lindahl på topplistan över handelns mäktigaste

Varje år utser tidningen Market de personer och fenomen som bedöms ha haft mest makt och påverkan på svensk detaljhandel under det senaste året. Nu på morgonen presenterades den fullständiga listan, där Indiskas VD Karin Lindahl placerade sig på placering 10 av 100.

Karins placering motiverades enligt följande: Indiska var i kris. Det skrämde inte Karin Lindahl vars motto är ”failure is not an option”. Hon köpte kedjan och hyllas stort för sitt driv i förändringsarbetet med att ta ett klassiskt varumärke in i en modern era. Även om faran för Indiska inte är över har Karin Lindahl etablerat sig som en stark ledare i detaljhandeln.

- Jag blev väldigt förvånad, men otroligt glad att jag och Indiska tog oss in på en topp 10-placering. Allra mest glad blev jag för motiveringen. Den visar att hårt arbete lönar sig, men speglar också den långa resa vi har kvar, kommenterar Karin.

Listan har fastställts genom en jury tillsammans med röstning från tidningen Markets läsare. Juryn har utgått från kriterierna formell makt, informell makt, mediegenomslag och extra ordinära faktorer.

Här kan du ta del av hela listan.