Idag: 4 år på YouTube

Idag: 4 år på YouTube

Nu har vi på Induo nått en viss YouTubemognad (vi blev ju till och med uppmärksammade av Google när vi fick berätta om vår YouTubesatsning nyligen, ett kvitto om något på att vi är på rätt väg). På YouTube har Induo funnits i fyra år och egentligen började planerna långt tidigare, tanken att börja använda YouTube har funnits längre än vår kanal.

Man kan egentligen säga att tanken på att publicera material på YouTube föddes när vi på Induo ställde ut på Tekniska mässan hösten 2008 och spelade in en mässfilm om vårt deltagande, vår första film där vi själva medverkade. Efter moget övervägande laddade vi i mars 2009 upp våra första klipp, mässfilmen i fråga och en företagspresentationsfilm som vi gjorde till mässan. Båda dessa filmer hade en nollbudget utöver tid, de gjordes med en konsumentvideokamera och med gratisbilder som illustration. Allt arbete gjordes inhouse och så rullar det på även idag.

Populärast just nu är 3G-förstärkare och GSM-boosters, de står för de flesta beskådningarna, men vi vill hävda att de senaste filmerna, framförallt instruktionsfilmerna från det senaste 1-1 1/2 året är de mest genomarbetade. Se vår direktsändning om vår YouTube-satsning och om de senaste nyheterna från Induo här nedan eller direkt på vår Bambuserkanal.