3G ger snabbare driftslarm

3G ger snabbare driftslarm

MultiGuard Light är en kompakt produkt för styrning och övervakning inom industriell automation, fastighetsautomation och processövervakning. Enheten uppdateras nu med en snabbare uppkoppling genom stöd för 3G vilket medför enklare fjärrkonfiguration och snabbare överföring av data.

Multiguard Light har en rad digitala och analoga ingångar för anslutning av olika typer av givare, den stöder även givare som följer PT100-standarden. Enheten kan övervaka processer och, om satta nivåer överskrids, skicka larm som SMS, som epost alternativt vidarebefordra larmet till en larmcentral. Multiguard Light har väl tilltagna reläutgångar som kan styra stora laster, utgångarna kan styras olika funktioner och påverkas via app, via en webbportal, via sms eller samtal.

Multiguard Light har möjlighet att logga värden och händelser över tid. Som ett exempel kan enheten spara statistik för 16 månader vid mätning två gånger i timmen. Genom 3G-uppkopplingen går dessa snabbt att hämta via mobilnätet men går även att hämta lokalt via USB-anslutning.

Multiguard Light är anpassad för montering på DIN-skena i apparatskåp eller normkapsling. Enheten drivs med 12-24 V eller 230 VAC för att eliminera behovet av extra nätaggregat.