4G router med sikte på industrin

4G router med sikte på industrin

Den populära 4G-routern EN-2000 från Encore Networks lanseras i en extra tålig version avsedd speciellt för industriella nätverk och industriella applikationer kallad EN-2000 IR.

Den nya versionen av routern skyddas av ett robust metallhölje med två nätverksportar. Routern har ett integrerat 4G-modem med dubbla SIM-platser. Routern har avancerade nätverksfunktioner för att hantera både säker uppkoppling via VPN och en brandvägg. Routern kan hantera temperaturer från -30°C till +75°C.

Den nya versionen finns i flera olika utföranden med tillval som wifi (med upp till 128 samtidiga användare) och seriella portar som RS-232 och fältbussen RS-485. Routern kan spänningsmatas med 24VDC (9-27 VDC) och monteras på DIN-skena med ett särskilt DIN-fäste.