GNSS-antenn för precisionsapplikationer

GNSS-antenn för precisionsapplikationer

GGA03 är en GNSS-antenn för högprecisionstillämpningar inom RTK och andra mobila positioneringsapplikationer. GGA03 har hög antennförstärkning för bästa möjliga mottagning. GGA03 kan ta emot signaler från GPS L1, L2 och L5 samt GLONASS, Galileo och Beidou.

GGA03-antennen är konstruerad för montering utomhus och den är vattentät (IP67) och robust. Antennen har en N-Hona kontakt för anslutning till GPS-mottagare och i botten finns en 1-14 UNF-gänga för montering av antennen. Den kan monteras på maströr, rover eller annat fäste beroende på tillämpning.

Antennen har en förstärkning på 39-41 dBi och ger därmed en så pass kraftig signal att antennen kan installeras på en plats och länkas ihop med mottagaren med lågförlustantennkablar.