Högre säkerhet i radionätsklassiker

Högre säkerhet i radionätsklassiker

De klassiska radiomodemen i SATELLINE-EASy familjen används i applikationer som driftsövervakning, positionering, trafikantinformation och fjärrstyrning av obemannade farkoster. För ytterligare säkerhet i dessa och liknande applikationer lanseras nu tillvalet AES-kryptering.

Radiomodemen från SATEL använder en egen frekvens och kommunicerar med hjälp av SATELs proprietära radiostandard, dessa två faktorer gör att radionäten redan från början är svåra att avlyssna. Genom införandet av kryptering ökas säkerheten i radionäten ytterligare.

SATELLINE-Easy är en serie radiomodem som används i affärskritiska applikationer eller applikationer där data skall överföras över långa avstånd. SATELLINE radiomodem ger tillförlitlig realtidskommunikation över avstånd som sträcker sig upp till och bortom 100 kilometer. Radionät med SATELLINE radiomodem nätverk är flexibla och används både för enkla punkt-till-punkt-förbindelser till stora nätverk med tusentals modem.