Mångsidig driftslarmsändare

Mångsidig driftslarmsändare

MultiGuard Master IO är ett mångsidigt larmsystem för driftlarm och fjärrstyrning i större anläggningar, MultiGuard Master IO är en avancerad larmsändare som passar i miljöer som industriell automation, SCADA och fastighetsautomation.

MultiGuard Master IO kan användas för att vidarebefordra mätvärden i realtid eller för att logga mätvärden och arbeta frånkopplat. Den kan logga alla mätningar två gånger per timme och skicka ett larm endast vid ovanliga driftsituationer. Produkten kan logga 73 000 loggar (vilket motsvarar fyra mätvärden per timme under ett år eller ett mätvärde per timme i fyra år). Läsning av loggar eller hämtning lokalt eller på distans via mobilnäten.

MultiGuard Master IO har många I/O för givare och för styrning av externa funktioner, modellen har både digitala (8 in-/ 8 utgångar) och analoga I/O (4 in-/ 1 utgångar). MultiGuard Master IO kan meddela sig med förinspelade larmmeddelanden med upp till 90 sekunders meddelande per larmingång.

Tack vare att enheten har en analog utgång kan den användas för steglös styrning av ventilation, pumpar, frekvensomriktare mm. MultiGuard Master IO kan också kopplas till styrsysten eller MODBUS-reläer för att utöka funktionaliteten då den har inbyggt MODBUS-protokoll.

MultiGuard Master IO är inrymd i en industriell, vattentät IP65 kapslad kompakt kåpa som är särskilt lämplig för utsatta miljöer och den kan installeras utomhus utan problem. Produkten har inbyggd antenn men kan kompletteras med extern antenn.