Ny 4G router för kommersiella fordon

Ny 4G router för kommersiella fordon

Induo presenterar en fordonsklassad version av 4G routern EN2000 från Encore Networks, EN2000 automotive. Routern är E1-klassad av Tüv och i alla avseenden avsedd för montering i fordon.

Routerns kapsling är av metall för att ge ett bra yttre skydd. Dess spänningsmatningsingång är skyddad mot plötsliga strömspikar och transienter vilka förekommer i tyngre fordon. Routern har dubbla SIM-platser med fallback till en backupoperatör vilket är viktigt i fordonsapplikationer. Routern finns med wifi som tillval och har väl designade wifi-egenskaper med möjlighet till hotspot för mer än 128 samtidiga användare. Routern har både 2,4 GHz och 5 GHz wifi för bästa prestanda.

Routern spänningsmatas med 9-35 V och har en separat ingång för tändningslåset så att routern deaktiveras när tändningen slås av.