Ny 4G router för kommersiella fordon

Ny 4G router för kommersiella fordon

Induo presenterar en fordonsklassad version av 4G routern EN2000 från Encore Networks, EN2000 automotive. Routern är E1-klassad av Tüv och i alla avseenden avsedd för montering i fordon.

Routerns kapsling är av metall för att ge ett bra yttre skydd. Dess spänningsmatningsingång är skyddad mot plötsliga strömspikar och transienter vilka förekommer i tyngre fordon. Routern har dubbla SIM-platser med fallback till en backupoperatör vilket är viktigt i fordonsapplikationer. Routern finns med wifi som tillval och har väl designade wifi-egenskaper med möjlighet till hotspot för mer än 128 samtidiga användare. Routern har både 2,4 GHz och 5 GHz wifi för bästa prestanda.

Routern spänningsmatas med 9-35 V och har en separat ingång för tändningslåset så att routern deaktiveras när tändningen slås av.

Presskontakt CINO Teknik/marknad, presskontakt 08-659 41 05

Med närmare 100 års samlad erfarenhet av kommunikation och under affärsidén "pålitliga kommunikationslösningar i tiden" levererar Induo produkter och tjänster för kommunikation. Induo AB riktar sig mot proffsanvändare med produkter för överföring av data, larm eller styrsignaler via nätverk eller trådlöst. De huvudsakliga produktgrupperna är radiomodem, 3G/4G router, SMS larm, fjärrstyrning, GSM/3G modem samt switchar och nätverksroutrar.

Induo är generalagent för Satel, Conel/Advantech B+B Smartworx, Maestro Wireless, Cerio, RADWIN, Jay Electronique, Encore Networks, Lantech, Teltonika och Eldes.

Rökerigatan 19