Nya kraftpaket för driftövervakning

Nya kraftpaket för driftövervakning

Nu lanserar Induo två nya, kraftfulla, mobilnätsuppkopplade enheter för insamling av driftlarmer och överföring av styrsignaler. DIN6 och DIN9 är två beprövade enheter som presenteras i en version för 4G.

DIN6/DIN9 är enheter med industriell konstruktion avsedda att montera på DIN-skena. De är baserade på hårdvara konstruerad att fungera år ut och år in i drift. Bägge enheterna har båda analoga och digitala I/O för anslutning till givare och för fjärrstyrning av reläer och ställdon. Dessutom har de stöd för klassiska gränssnitt som RS-232. Enheterna har ett rejält inbyggt minne för lagring av mätdata. Genom inbyggd batteribackup kan drift säkras även om matningsströmmen bryts.

DIN6 och DIN9 är kraftfulla larmsändare för litet större anläggningar som används för allt från styrning av gatubelysning, övervakning av nivåer i brunnar och tankar till styrning av ställdon i ventilation och flödesreglering i bevattningsanläggningar.

DIN6/DIN9 kan skicka larmer via en webportal (masterView®), som SMS eller samtal, eller direkt in i ett larmövervakningssystem. DIN6 och DIN9 utvecklas i Danmark av Profort A/S och distribueras i Sverige av Induo.