Säker trådlös länk för krävande miljöer

Säker trådlös länk för krävande miljöer

SATEL Proof-TR4/TR9 är ett kraftfullt radiomodem skyddat mot såväl inträngande partiklar, mot hög temperatur och hett vatten. Denna radio ger den högsta nivån av vatten- och dammsäkerhet, IP69K, och det omfattar såväl kapsling som kontakter. SATEL Proof-TR4/TR9 är därmed mer än väderbeständig, radion kan stå emot varmvattenvatten spolat med högtryckstvätt. Radion är därför ett bra val för montering på fordon, på GPS-utrustning eller utomhus på byggnader och konstruktioner. SATEL Proof-TR4/TR9 används för trådlös överföring i applikationer som precisionsjordbruk, i terrängfordon, GPS-positionering och i olika offshore applikationer.

SATEL Proof-TR4/TR9 är ett mångsidigt radiomodem för dataöverföring som erbjuder en flexibel lösning för applikationer som kräver pålitlig dataöverföring. SATEL Proof-TR4/TR9 är baserad på välbeprövad och mycket robust radioteknik. Produkten består av det IP69K-klassade kapslingen och inrymmer en radiomodul med antingen 403-473 MHz eller 902-928 MHz frekvensomgång. Därmed kan den användas i exempelvis EU, USA, Kanada och Australien.

SATEL Proof-TR4/TR9 är idealisk för användning på all utrustning som utsätts för intensivt väder. Den fungerar i alla lägen utan att man behöver oroa sig för den känsliga elektroniken inuti. Radion har ett omfattande elektriskt skydd; både ström-, data- samt antennanslutningarna är överspänningsskyddade. Radions mottagare har också förstärkt filtrering på GNSS-frekvenser för att fungera optimalt i positioneringsapplikationer.

SATEL Proof-TR4/TR9 är utrustad med en toppmodern radiosändare som har ett brett frekvensband. Frekvensen är fullt konfigurerbar, liksom överföringseffekten och radiohastigheten. SATEL Proof-TR4/TR9-modemet innehåller avancerade adresserings-, repetitions- och routingfunktioner. Automatisk routing gör det möjligt för en understation att byta basstation, något som är särskilt användbart i system med mobila enheter.

Radion är kompatibel dels med andra modem från tillverkaren SATEL Oy, dels stöder den GMSK-baserade kommunikationsprotokoll och är kompatibel med andra tillverkares radiohårdvara som radiomodem från Pacific Crest och Trimble.