Tillväxtområde får ny webplats

Tillväxtområde får ny webplats

Under 2013 har Induo sett en tillväxt för varumärket Induo Net, den del av Induo som tillhandahåller nätverksprodukter för kommunikation via kabel i krävande tillämpningar. Induo Net distribuerar bland annat Conels routers och är generalagent för Lantechs industriella switchar. Produkterna används i krävande applikationer och erbjuder en lång produktlivscykel och generösa garantivillkor i kombination med en robust konstruktion.

Induo Net lanserar nu, tre år efter introduktionen på den svenska marknaden, en ny webplats med rikare innehåll och mer fokus på applikationer. Just bland applikationerna återfinns idag en rik flora av användningsområden med allt från industriella nätverk i fabriker, kommunala vattenverk som kombinerar gammal och ny utrustning till bussar med nätverk ombord. Detta är något som den nya webplatsen skall spegla tydligare.

Samtliga produkter i Induo Nets sortiment är noggrant testade och erbjuder en tillgänglighet utöver det vanliga. På den nya webplatsen har Induo arbetat med att lyfta fram de unika egenskaper som skapar pålitliga nätverksprodukter. Ett sådant exempel på produktgrupp är Lantech industriella switchar som erbjuder en god tillgänglighet med möjlighet till alternativa uppkopplingsvägar om en nod i nätverket slås ut. Switcharna är robusta med en switch som till och med klarar användning under vatten.

- I framtiden kommer vi att fokusera på att ytterligare utöka utbudet i Induo Net då vi ser en ökande efterfrågan. Tack vare vårt utbud av trådlösa produkter har vi en stark position som helhetsleverantör av lösningar, säger Ulf Seijmer, Marknadsansvarig och delägare Induo.