Smidigt integrationskort för IoT

Smidigt integrationskort för IoT

Induo presenterar de tre nya integrationskorten i TRB14X-serien, kompakta IoT-gateways för inbyggnad som gör det möjligt att med små medel koppla upp maskiner och processer.

TRB14X-korten finns med olika anslutningsmöjligheter. I serien finns ett kort med ethernetkontakt (TRB140), ett med RS-232 (TRB142) och ett med RS-485 (TRB145). Med de olika modellerna förenklas uppkoppling av M2M och IoT-lösningar i både nya och äldre tillämpningar. Korten levereras med antenn och spänningsmatning (nätaggregat) och tack vare möjligheterna att ansluta annan antenn eller spänningsmatningskabel är det enkelt att integrera korten i befintliga lösningar.

Varje kort har en I/O-port, det vill säga en anslutningskontakt för extern givare och en anslutning för styrning av ett relä på distans via exempelvis SMS. TRB-serien kan anslutas till en fjärrövervakningsplattform, Teltonika RMS, för enkel övervakning och fjärrkonfiguration. Korten har 4G-stöd (LTE Cat 4 för TRB140 och LTE Cat 1 för övriga) med överväxling till 3G och GSM vid behov.

TRB14X-serien har en industriell konstruktion och är anpassad för drift i många år utan tillsyn i många typer av miljöer. Hårdvaran har temperaturtestats för temperaturer mellan -40 grader upp till +75 grader. TRB140 har ett brett utbud av programvarufunktioner som styrning av viktiga funktioner via SMS, brandvägg, open VPN, IPsec samt möjlighet till uppdatering av firmware via luften, FOTA.

En hög nivå av säkerhet till ett optimerat pris gör TRB140 till ett riktigt intressant alternativ för anslutning av maskiner där man behöver en anslutningsport för datakommunikation. TRB serien finns för omgående leverans och är utvecklad och tillverkad i EU.