”År 2015 var vårt bästa år någonsin”

Inet ökar omsättningen med 19 procent på webben och 16 procent totalt

Årets datorbutik Inet fortsätter att växa både online och i butikerna. Inets nätbutik har ökat med hela 19 procent under det gångna året. Även butikerna växer och tillväxten blev totalt 16 procent.

– Kunderna belönar snabba svarstider på webben och vår lättillgängliga kundtjänst, det är stora anledningar till det starka året vi har haft. Nöjda kunder återvänder samtidigt som de rekommenderar andra att börja handla hos oss, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet fortsätter att växa, både på webben och i de fysiska butikerna. Sammanlagt ökade försäljningen med hela 16 procent under förra året.

– År 2015 gick väldigt bra, investeringarna i kortade ledtider på webben och att vi genomgående moderniserat butikerna tillsammans med den position vi byggt under många år har verkligen slagit väl ut.

Bland de mest populära produkterna 2015 utmärker sig datorskärmarna.

– Vi ser en stark tillväxt till både antal och snittpris när det kommer till skärmar och då särskilt gamingskärmar. Våra kunder värdesätter bra bildkvalitet och det blir allt vanligare att ha multipla skärmar. Vi ser även en ökning i försäljningen av mobiler och smartwatches.

Inet har haft en stark och jämn tillväxt i många år och satsar vidare för att den positiva kurvan ska fortsätta peka uppåt.

– Vi fortsätter att ta in de senaste produkterna och alltid ge våra kunder bra priser och bra service. Utan tvekan lever vår kundservice upp till världsklass och vi har mycket tekniskt kunniga medarbetare i butikerna som ger våra kunder personlig service. Vi planerar dessutom att införa ännu bättre öppettider för kundtjänst , säger Erik Wickman, vd för Inet.