”Helt otroligt, åtta år i rad!”

Sweclockers medlemmar röstar fram Inet till Årets Datorbutik 2015

Ännu en gång är det Inet som gäller för Sweclockers medlemmar. För åttonde gången i rad utser Sveriges största datorforum Inet till Årets Datorbutik.

Även om det fortfarande bara är januari kan jag säga att det här är årets höjdpunkt. Sweclockers pris är den viktigaste utmärkelsen för oss på Inet eftersom det är vår viktigaste kundgrupp, spel- och datorentusiaster, som har röstat fram oss, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet har för åttonde året i rad hamnat högst upp på Sweclockers-medlemmarnas lista över Sveriges bästa datorbutiker.

– Det är otroligt kul att vi lyckas ta hem titeln som årets bästa datorbutik en åttonde gång. Det visar att vårt långsiktiga arbete med tydligt kundfokus bär frukt, och att våra fantastiska och engagerade medarbetare levererar service i världsklass.

Sweclockers utmärkelse Årets Datorbutik bygger på medlemmarnas röster och Inet ligger även i topp i kategorierna bästa sortiment, service och leveranstid.

– Vi vill alltid bli bättre och kommer satsa stenhårt för att förtjäna priset även nästa år. Vi arbetar på en ny hemsida och planerar ännu bättre öppettider på kundtjänst – vi har redan öppet sju dagar i veckan men det kommer att utökas ytterligare. Det ska vara enkelt att komma till oss och uppleva ny teknik innan man köper.

Priset från Sweclockers är den andra utmärkelsen för Inet på kort tid, i december röstade Pricerunners användare fram Inet till Årets e-handlare i kategorin Datorprodukter för fjärde året i rad.

– Vi kommer fortsätta fira och tacka alla våra kunder och de som röstat på oss med en rejäl prisfest under nästa vecka, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Totalt röstade 4000 registrerade medlemmar på Sweclockers.com.

Erik Wickman, vd Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se