Inet och världsmästarlaget förnyar avtal

Inet fortsätter som huvudsponsor för e-sportorganisationen Bad Monkey Gaming, BMG, under den kommande säsongen. BMG:s tre olika e-sportlag har haft ett minst sagt framgångsrikt år med bland annat en världsmästartitel i HoN. För Inet var valet att förnya sponsoravtalet enkelt.

– Att fortsätta bidra till e-sportens utveckling är något som vi brinner för på Inet. Vår målsättning är att stötta de allra bästa spelarna och BMG är bra på att attrahera unga talangfulla e-sportare, därför är det en självklarhet för oss att även i framtiden stå bakom deras satsningar, säger Johan Wahlberg, marknadschef för Inet.

För BMG har det gångna året fyllts av pallplatser, vinster och en imponerande världsmästartitel. I slutet av mars vann BMG CS:GO Ladies Intel Extreme Master i Katowice och bara en vecka senare tog BMG HoN hem världsmästerskapet i Bangkok.

– Vi har haft ett otroligt bra år vilket till stor del beror på att vi har engagerade samarbetspartners som verkligen ställer upp för oss och våra spelare. Att ha Inet som huvudsponsor i ytterligare ett år betyder mycket för oss då deras stöd gör det möjligt för oss att fortsätta utvecklas. Vi och våra spelare får mycket mer än bara ett finansiellt stöd då vi ofta hämtar råd och stöd från Inet, säger Björn Wik, BMG:s grundare och manager.

Det kommande året är späckat för BMG med många turneringar där målet är att hamna högst upp på pallen i samtliga. Samtidigt är målet att utöka organisationen med fler lag som kan utmana om turneringsvinsterna.

– Utöver våra nuvarande lag i CS:GO och HoN har vi nyligen gjort klart med ett Heroes of the storm-lag, vi håller hela tiden ögonen öppna efter nya talanger. Våra lag kommer ställa upp i så många turneringar som möjligt och HoN-laget satsar självklart på att försvara sin världsmästartitel som de tog hem i Bangkok tidigare i år. Hela organisationen växer och vi gör det tillsammans med Inet.

För Inet är samarbetet med BMG en självklar del av företagets långsiktiga satsning på gaming och utvecklingen av e-sport i Sverige.

­– E-sportscenen i Sverige är större än någonsin och vi vill bidra till den fortsatta utvecklingen på alla sätt vi kan. Förutom samarbetet med BMG har vi egna gamingevents som alltid är uppskattade och välbesökta. Dessutom har vi ett nytt samarbete med Sverok och projektet Respect All Compete där vi tillsammans arrangerar åtta e-sportläger runt om i Sverige de kommande tre åren, säger Johan Wahlberg, marknadschef på Inet.

Johan Wahlberg, marknadschef Inet, 0739-88 27 29, johan.wahlberg@inet.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se