Taurus tar finalplats på Fragbite Masters

Inet går in som hårdvarusponsor för Fragbite Masters som avgörs 4-6 december.

När finalspelet i Fragbite Masters Season 5 går av stapeln till helgen är det på Taurus gamingdatorer från Inet som turneringen kommer att avgöras. Som hårdvarusponsor bidrar Inet med 27 speloptimerade datorer till finalomgångarna i Counter-Strike: Global Offensive.

– Det är väldigt kul att vara en del av Fragbite Masters och bidra med det vi kan bäst – gamingdatorer. E-sport ligger oss varmt om hjärtat och något vi vill stödja när möjlighet ges, säger Johan Wahlberg, marknadschef på Inet.

Fragbite Masters Season 5 har hållit på sedan början av september och går nu in i sitt slutskede. Den 4-6 december avgörs vilket lag som tar hem mästartiteln och största del av prispotten på en halv miljon kronor. Till finalspelet tillhandahåller Inet 27 Taurus gamingdatorer för de tävlande lagen att spela på.

– Datorerna är specialbyggda med ändamålet att användas på event och arrangemang som lyfter e-sporten. För två veckor sedan användes de under Respect All, Competes e-sportläger i Västerås och nu ska de prestera på Fragbite Masters finalspel. Det är ett av våra sätt att stödja e-sporten i Sverige, säger Johan Wahlberg.

Enligt Nyheter24 som står bakom Fragbite Masters, var det just Inets höga status i gaming-världen och förmåga att leverera riktigt bra teknik som gjorde att de var en perfect match som hårdvarusponsor för Fragbite Masters.

– I en världsturnering som Fragbite Masters är det viktigt att ha riktigt kraftfull teknik som verkligen lever upp till förväntningarna vilket Inets Taurusdatorer gör. På så sätt kan vi erbjuda både spelare och publik bästa möjliga spelupplevelse och underhållning i världsklass, säger Daniel Pereaux, key account manager för Fragbite Masters.

Intresset för finalen är skyhögt, att vinna Fragbite Masters är prestigefyllt och miljontals åskådare världen över kommer med spänning att följa den tuffa kampen mellan världslagen, däribland de svenska proffslagen Fnatic och NiP.

– Samarbetet oss emellan har fungerat väldigt bra, nu ser vi fram emot otroligt spännande matcher och värdiga vinnare till helgen, säger Johan Wahlberg, marknadschef på Inet.

Johan Wahlberg, marknadschef Inet, 0739-88 27 29, johan.wahlberg@inet.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se