Utförsäljning och rabatt på allt i Torpbutiken - Inet öppnar butik med nytt läge i Uddevalla

Datorhandlaren Inet säljer datorer och datorkomponenter via webben och butiker i Göteborg, Stockholm, Malmö och Uddevalla. Nu ska butiken i Torp, Uddevalla flytta till ett bättre läge i samma område, cirka 300 meter från det nuvarande läget.

Vi vill vara så tillgängliga som möjligt för våra kunder, läget är av stor vikt när vi väljer våra etableringar. I Uddevalla tror vi att våra kunder har ännu enklare att nå oss på det nya butiksläget, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet har haft butik i Torp, Uddevalla i drygt 5 år. Butiken har växt med antalet kunder och behovet av en bättre lokal har funnits ett tag. Nu öppnas en 250 kvm stor butik precis bredvid andra välkända butikskedjor.

– Det blir enklare att hitta till oss, dessutom är det betydligt bättre parkeringsmöjligheter och våra kunder kan lasta in varor i bilen direkt. I samband med flytten ger vi dessutom våra kunder tio procent utflyttningsrabatt på allt i den nuvarande butiken, säger Erik Wickman.

Inets nya butik slår upp dörrarna lördag 6 april kl 10:00 på Herrestads Torp 353.

Erik Wickman, vd, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se

Magnus Sjöbäck, pressansvarig, 070-445 15 99, magnus.sjoback@inet.se

• butiker

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla. Verksamheten startades år 2000, omsätter 500 miljoner kronor och har idag omkring 55 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet blev år 2012 utnämnd till Årets Datorbutik av Sweclockers.com, Årets Nätbutik 2012 av Prisjakt och Årets e-handlare 2012 av Pricerunner. www.inet.se