Infobrics lösningar för ökad säkerhet och effektivitet används idag på ca 13 000 byggarbetsplatser i bland annat Sverige och Norge.

Infobric gör det igen!

Infobric AS är återigen nominerad till årets DI Gasell i Norge. Utnämningen för andra året i följd är ett erkännande av Infobric som ett hållbart företag och en stark aktör på den norska marknaden. "Vi är stolta över att vara bland de snabbast växande företagen i landet", säger Line Pedersen, marknadsansvarig.

– Vår tillväxt visar att säkerheten inom byggbranschen får allt större fokus. För att minska risken för olyckor på byggarbetsplatser krävs digitala lösningar som ger en god överblick och kontroll över vilka som finns på arbetsplatsen och kan styra tillgången till maskiner och liftar, berättar Line Pedersen, marknadsansvarig på Infobric AS.

Infobric är en leverantör av digitala säkerhetslösningar för exempelvis inpassering och personalliggare på byggarbetsplatser. För att bli nominerad till Gasell måste bolaget fördubbla omsättningen över fyra år.

–  Vi lever upp till kriterierna som kortfattat består i en ökad omsättning på över en miljon första året, en dubblerad omsättning över fyra år samt ett positivt rörelseresultat, säger Pedersen.

Den faktiska utmärkelsen av årets Gasell äger rum på Christiania Theatre i Oslo den 5 december. Det är den 16: e gången som Dagens Næringsliv delar ut priset.

– Nominering för årets Gasell för andra året i rad är ett erkännande av Infobric som ett hållbart företag och en stark aktör på den norska marknaden. Vi är stolta över att vara ett av de snabbast växande företagen i landet, säger Pedersen.

Infobric utvecklar lösningar som förbättrar säkerhet och effektivitet på byggarbetsplatsen. Tjänster och produkter används idag på 13 000 byggarbetsplatser, både lokalt, nationellt och internationellt. Bolaget har ett 60-tal anställda och huvudkontoret finns i Jönköping. Infobric är en ackrediterad leverantör av branschstandarden ID06. Läs mer om Infobric på infobric.se