Infobric och Veidekke i samarbete kring säkrare och effektivare byggarbetsplatser

Det är med stor glädje vi meddelar att Infobric tecknat detta avtal med Veidekke. Samarbetet med Veidekke förstärker ytterligare vår position som den såväl marknads- som innovationsmässigt ledande aktören inom segmentet. Att vara en aktiv del i det arbete Veidekke bedriver inom HMS ser vi som en ytterligare bekräftelse på att de lösningar Infobric levererar till våra kunder genererar direkt och konkret affärsnytta med ökad effektivitet och säkerhet i fokus”, säger Kenneth Johansson, VD på Infobric.

”Veidekke arbetar aktivt med HMS (Hälsa, Arbetsmiljö och Säkerhet), vilket är en del av vår värdegrund. Vi är övertygade om att ett aktivt, framgångsrikt HMS-arbete har en positiv påverkan på ekonomin, miljön och samhället. Utmaningen är att arbeta systematiskt och långsiktigt med stort tålamod för att undvika olyckor och eliminera tillbud samt hålla ordning och reda ute på våra byggen. De lösningar Infobric tillhandahåller baserade på bland annat ID06 bidrar till förbättrad arbetsmiljö, säkrare och effektivare byggarbetsplatser samt mindre stölder. Med Infobric som vår utvalde leverantör säkerställs ytterligare en viktig komponent i vårt kontinuerliga arbete inom dessa frågor”, säger Laszlo Badics, inköpschef på Veidekke Region Bygg Syd.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kenneth Johansson – VD Infobric

Tel. 070 – 788 16 15

kenneth.johansson@infobric.se

Max Ney – Kommunikationschef Veidekke Sverige

max.ney@veidekke.se

Om Infobric

Infobric utvecklar lösningar som gör att arbetet på en byggarbetsplats blir säkrare och effektivare, bland annat via internettjänsten Infobric Ease som förenklar och gör byggprocessen smidigare med realtidsinformation från byggarbetsplatsen. Infobric har 20-talet anställda och huvudkontor i Jönköping. Infobric har verksamhet i Sverige, Norge och Storbritannien. Huvudägare i bolaget är fonden Scope Growth II L.P. och bolagets grundare. För mer information, se www.infobric.se.