Infobric på Deloitte Technology Fast 50 listan

Infobric, som utvecklar lösningar som gör att arbetet på en byggarbetsplats blir säkrare och flyter smidigare, rankas som nummer 31 på Deloitte Technology Fast 50 listan. Det är andra året i rad som Infobric erhåller en placering på listan över de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige.

– Företagen som rankas i Deloitte Sweden Technology Fast 50 är av stor betydelse för den svenska ekonomin. Deras produkter och tjänster har också en stor påverkan för hur vi alla lever våra liv. Det är därför vi gärna vill uppmärksamma deras framgångar genom utmärkelsen, i år för tionde året i rad, säger Erik Olin, partner på Deloitte.

- Infobric´s omsättning ökade med hela 562 % under period 2007 till 2011. En stark tillväxt, både i antalet kunder och byggprojekt , som använder Infobric´s lösningar leder till att vi även i år får en hedervärd placering, säger Kenneth Johansson, VD för Infobric.

Om Deloitte Sweden Technology Fast 50

Sweden Technology Fast 50 är en årlig oberoende ranking av Sveriges snabbast växande teknikföretag. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorer och annan datautrustning till biotech. Den kompletta listan samt detaljerad information finns på www.deloitte.se/fast50.

Om Infobric

Infobric utvecklar lösningar som gör att arbetet på en byggarbetsplats blir säkrare och effektivare, bl. a via internettjänsten Infobric Ease som förenklar och gör byggprocessen smidigare med realtidsinformation från byggarbetsplatsen. Infobric har 20-talet anställda och huvudkontor i Jönköping samt säljkontor i Stockholm, Norge och Storbritannien. Huvudägare i bolaget är fonden Scope Growth II L.P. och bolagets grundare. För mer information, se www.infobric.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kenneth Johansson – VD Infobric
Tel. 070 – 788 16 15
kenneth.johansson@infobric.se

Leo Sydow

Press contact Head of Communication Press Contact +46 709 18 72 25

Infobric Group is a leading provider of software solutions that set new standards for a resource-efficient and sustainable construction industry.

We are on a mission to digitalise the construction industry – with a clear focus on making it more productive, safer, and more sustainable. We offer easy-to-use solutions for complex problems that are ready to be integrated in our customer’s digital ecosystems.

Infobric Group AB
Framgången 1