Infobric tänker utanför lagen - utvecklar system som ger nya möjligheter

Infobric tänker utanför lagen - utvecklar system som ger nya möjligheter

Den nya lagen som införs den 1 januari 2016 omfattar alla byggprojekt som har en juridisk beställare och som överstiger fyra prisbasbelopp vilket gör att lagen kommer att beröra de allra flesta i branschen såväl som bostadsrättsföreningar och försäkringsbolag.

Infobric har redan idag den utrustning som krävs för att möta de nya lagkraven, det vill säga en registreringsbox och ett mjukvarusystem för närvaroregistrering, Infobric Ease. Men inte nog med det, förutom möjligheten att följa lagen adderas flera mervärden och innovativa tjänster, för både stora och små aktörer i branschen.

”För oss är det viktigt att leverera användarvänliga lösningar som är lätta att montera, installera och framförallt, att använda. Allt som behövs för att komma igång är en regbox, fyra skruvar och en väggkontakt. Boxen fungerar sedan tillsammans med ID06-kortet som de allra flesta redan har i fickan”, säger Johan Harrysson, VD på Infobric.

Mjukvaran Infobric Ease är en användarvänlig internettjänst kopplad till registreringsboxen som enbart kräver en vanlig internetuppkoppling. Från mjukvaran kan allting styras på distans, t ex med en smarttelefon. Ansvarig för systemet får full kontroll över tillträden till byggarbetsplatser, användning av maskiner, uppvärmning av byggbodar och vilka som för tillfället befinner sig på byggarbetsplatsen. Det är även enkelt att läsa av hur mycket tid som olika aktörer lagt i projektet och om underleverantörer levt upp till tiden som anges på fakturan. Och skulle olyckan vara framme går det lätt att få en återsamlingslista.

Infobric Ease är ett ackrediterat ID06-system, med andra ord en trygg och beprövad tjänst som hjälper kunderna att ha rätt personer på rätt plats med rätt utrustning i rätt tid. Infobric som var med och utvecklade ID06-systemet är ett företag med gedigen historia som levererat välfungerande system sedan lång tid tillbaka.

Inför införandet av det nya lagkravet lanserar Infobric en ny webb, en film som enkelt förklarar hur lagen fungerar samt ökar sitt stöd för teknisk support. Och förstås pågår ständig systemutveckling.

Under maj och juni medverkar Infobric på de seminarium om personalliggaren som Byggbranschen i samverkan arrangerar på ett 10-tal orter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Harrysson – VD Infobric
Tel. +46 70 837 55 66 johan.harrysson@infobric.se

Categories

Tänk inte på lagen. Tänk Infobric. Infobric är ett företag med historia. En gedigen sådan. Infobric är inga nykomlingar utan en leverantör av system som faktiskt fungerar. De fungerar så bra att man sedan fler år tillbaka haft en central roll på 1 000-tals byggarbetsplatser över hela Sverige, stora som små. Infobric är det trygga, säkra och enkla alternativet för alla som vill tänka utanför lagen och se möjligheterna. Läs mer om Infobric och Infobric Ease på www.infobric.se.

Leo Sydow

Press contact Head of Communication Press Contact +46 709 18 72 25

Infobric Group is a leading provider of software solutions that set new standards for a resource-efficient and sustainable construction industry.

We are on a mission to digitalise the construction industry – with a clear focus on making it more productive, safer, and more sustainable. We offer easy-to-use solutions for complex problems that are ready to be integrated in our customer’s digital ecosystems.

Infobric Group AB
Framgången 1