Gemensam el, laddboxar och solel i fokus på Fastighetsmässan

Välkommen att besöka Infometric på Fastighetsmässan i Kista 24–25 november. Vi berättar bland annat hur brf:er kan spara pengar genom att mäta el, hur solcellsanläggningar blir mer lönsamma och hur de boende i föreningen kan få laddkostnaden för sina elbilar på månadsavin.

Gemensam el sparar pengar

Med den populära tjänsten Gemensam El hjälper Infometric bostadsrättsföreningar att spara pengar och samtidigt göra en insats för elnäten och miljön.
Med Gemensam el sägs samtliga privata elabonnemang upp och ersätts av ett fastighetabonnemang som föreningen står för. Därmed slipper de boende de fasta elavgifterna till nätägaren samt elleverantören och betalar bara den rörliga avgiften för sin faktiska förbrukning.

Läs mer om Gemensam el.

Så blir solceller mer lönsamma

Kanske planerar ni som bostadsrättsförening att investera i solel? Det är en bra idé som blir ännu bättre om föreningen också har tjänsten Gemensam el. Lösningen förbättrar kalkylen och möjliggör för en större anläggning. Bara med Gemensam el blir det tekniskt möjligt för de boende att också dra nytta av den egenproducerade solelen, så att föreningen slipper sälja den el som den egna solcellsanläggningen producerat.

Läs mer om solel

Ladda elbilen – få kostnaden på månadsavin

Samtidigt rullar elbilarna in på bred front. Självklart vill ägarna ladda sin elbil vid bostaden – även om de bor i lägenhet i en bostadsrättsförening. Vi på Infometric erbjuder ett smart system för att mäta och debitera förbrukningen i laddstolpar i en bostadsrättsförening. Vi kan hantera de olika elpriser som elbolagen tar ut under dygnet. Vi skapar ett underlag som förvaltaren kan debitera lägenhetsinnehavarna utifrån

Läs mer om laddstolpar

Kom till vår monter L:05 så berättar vi mer om Gemensam el, laddstolpar och lönsamma solcellsanläggningar.
Registrera dig som besökare på mässan (extern länk till Easyfairs)