Infometric möter våren med ny hemsida

Infometric firar vårens ankomst i ny kostym med en ny hemsida. Företagets devis är ”Hållbara energilösningar som lönar sig” och den innebär i praktiken att erbjuda smarta och energibesparande lösningar för såväl nybyggda hus som befintliga fastigheter.

- Varje år hjälper vi våra kunder att spara sammanlagt 1 500 ton koldioxid och sänka sina energikostnader med mer än 300 miljoner kronor, säger Infometrics marknads- och kommunikationschef Henrik Nygård och fortsätter:
- Sedan 1995 har vi samlat in mer än miljard mätvärden. Fler än 2 000 brf:er använder vår populära tjänst Gemensam el och vi har omkring 340 000 mätpunkter, el- vatten- och temperaturmätare, i drift. De närmaste åren ska vi öka takten och växa ytterligare.

Kriget i Ukraina och vinterns höga elpriser har ytterligare satt fokus på energieffektivisering och smarta energilösningar.

- Därför har intresset ökat för kärnan i vår verksamhet, Individuell mätning och debitering av el och vatten, IMD. Många bostadsrättsföreningar upptäcker också fördelarna och besparingspotentialen med Gemensam el. Intresset för laddstolpar för elbilar och solceller drivet på efterfrågan ytterligare.

Under våren har Infometric arrangerat en rad välbesökta webbinarier. Nästa webbinarium, den 13 april, handlar om varför Gemensam el och solel är en så bra kombination.

Här kan du anmäla dig till det webbinariet

- Men redan nästa vecka, den 6-7 april, kan brf:er i Stockholm och Mälardalen träffa oss på Styrelsemässan på Sheraton hotell, säger Henrik Nygård.

Här finns mer information om Styrelsemässan

Här kan ni besöka Infometrics nya hemsida