Ny teknisk säljare förstärker Infometric

Infometric förstärker sin säljavdelning och sin närvaro i västra Sverige med Mikael Jungersten, som ska arbeta gentemot bostadsrättsföreningar med Infometrics populära tjänst Gemensam el samt med framtidssäkring av befintliga mätsystem.

– Mikael utgör en signifikant förstärkning av säljorganisationen i sin helhet och med ett ytterligare fokus på region väst och befintliga bestånd, säger Olle Tjälldin, Infometrics vd och fortsätter:
– Mikael har både bred teknisk erfarenhet från elentreprenader, IMD och Gemensam el ifrån företag som Beck och Jolum samt har ett brett kontaktnät i regionen.

Mikael kommer närmast från Afry, där han bland annat arbetat med ramhandlingar och med handledning av projektörer inom el och beställda projekt. Han började sin karriär som elinstallatör och var en av grundarna till elinstallationsföretaget Jolum. Sammanlagt har han jobbat i elbranschen i 28 år.

– Jag sökte mig till Infometric för att jag tror på utvecklingen inom IMD och jag tror att jag med min erfarenhet kan göra skillnad hos Infometric och dess kunder, säger han.

Mikael Jungersten börjar på Infometric 9 maj.

Infometric söker fler duktiga, tekniska säljare. Är du intresserad? Mejla oss gärna din ansökan.

INFOMETRIC

Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.

Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Vi mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I våra mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar.

Sedan starten 1995 har vi samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar vi upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen. Vårt huvudkontor är placerat i Sollentuna och vi är omkring 40 anställda.