Patrik Camp, Magnus Krabbe och Johan Kinnerfors

Pressmeddelande -

Informationsteknik Scandinavia AB fortsätter växa genom ett samgående med ITM Meeting Solutions AB

Informationsteknik Scandinavia AB, en av Sveriges ledande leverantörer av anpassade lösningar inom ljud-, ljus-, bild- och videomötesteknik förvärvar ITM Meeting Solutions AB, ett företag med mer än 20 års kunskap och erfarenhet av effektiv mötesteknik. ITM:s tjänsteområden innefattar digitala mötesrum, showroom och utställningar, videokonferenser och digitala informationsskärmar.

Samgåendet betyder att Informationsteknik förstärker sin närvaro ytterligare på den svenska marknaden. I januari 2020 förvärvades Visuell Design i Sandviken och i december 2020 förvärvades Mindspace Group AB i Umeå/Luleå. ITM kommer att vara verksamma under sitt eget namn fram till årsskiftet.

”Vi behöver både bred och djup kompetens i bolaget för vår plan är att sätta oss i förarsätet och bygga ett bolag som växer både organiskt och via förvärv den närmaste femårsperioden berättar Patrik Camp, VD på Informationsteknik.

”Det blir allt viktigare att stärka kompetensen i bolaget för att på bästa sätt kunna leverera hållbara lösningar som lever upp till kraven som nu ställs på framtidens arbetsplatser och kontor. I och med att vi nu går samman blir vi en ännu starkare partner till våra kunder, säger Johan Kinnerfors, CEO på ITM Meeting Solutions.

”Både Informationsteknik och ITM har blivit framgångsrika med hjälp av starka värdegrunder och engagerade medarbetare. Nu ser vi fram emot att tillsammans erbjuda våra kunder fler innovativa lösningar och vår experthjälp, nu med geografisk täckning i hela Sverige poängterar Magnus Krabbe, Affärsområdeschef på Informationsteknik.”

Vid frågor om förvärvet kontakta:

Patrik Camp, VD Informationsteknik Scandinavia AB

patrik.camp@informationsteknik.se, +46 70-346 63 06

www.informationsteknik.se

Magnus Krabbe, Affärsområdeschef Informationsteknik Scandinavia AB
magnus.krabbe@informationsteknik.se, +46 70-346 03 38

Johan Kinnerfors, CEO ITM Meeting Solutions AB
johan.kinnerfors@itmab.se; +46 708-52 95 19

www.itmab.se

Regioner

Informationsteknik är en av Sveriges ledande leverantörer av anpassade paketlösningar inom ljud-, ljus- och bildteknik – vare sig du söker en helhetslösning eller enbart tekniskt stöd. Vi erbjuder projektering, rådgivning, installation, service och uthyrning. Informationsteknik startades 1989 och har över 30 års erfarenhet och ett brinnande intresse för teknik. Vår spetskompetens gör att vi alltid kan erbjuda våra kunder det senaste inom tekniska lösningar och dess utrustning.

Magnus Krabbe

Affärsområdeschef 070 - 346 03 38
Charlotte Arvidsson

Presskontakt Marknadsansvarig 0709 - 642 642

Relaterat innehåll

INFORMATIONSTEKNIK - Teknik för möten och mötesplatser. Vi ser till att du kan genomföra dina möten, konferenser och utbildningar på ett enkelt sätt!

Informationsteknik är en av Sveriges ledande leverantörer av anpassade paketlösningar inom ljud-, ljus- och bildteknik – vare sig du söker en helhetslösning eller enbart tekniskt stöd. Vi erbjuder projektering, rådgivning, installation, service och uthyrning. Informationsteknik startades 1989 och har 35 års erfarenhet och ett brinnande intresse för teknik. Vår spetskompetens gör att vi alltid kan erbjuda våra kunder det senaste inom tekniska lösningar och dess utrustning.

Informationsteknik finns i Stockholm, Malmö, Sandviken, Umeå och Göteborg. Sedan september 2023 är vi även verksamma utanför Sverige genom vårt förvärv av Get Visual A/S med kontor i Köpenhamn och Århus. Idag är vi cirka 160 medarbetare varav ägarna också är verksamma i bolaget. Vi arbetar alltid för att förverkliga och förstärka kundens idé och genom en noggrann uppföljning garanterar vi högsta kvalitet – både gällande produkter och service. Vi är både ISO 9001 och 14001 certifierade.

Företagets ambition är att vara kunskapsgivande inom branschen - en ”Thought Leader”. För oss är det både viktigt och självklart att vi engagerar oss och tar ansvar för hur vi påverkar samhället vi arbetar i. Miljömässigt, ekonomiskt och socialt. Det här gör vi genom att stötta olika organisationer där den gemensamma nämnaren är vår vilja att stötta barn och unga.

Informationsteknik Scandinavia AB
Västbergavägen 25