InfoSolutions ger julklappar till barn i Vallentuna

InfoSolutions ger julklappar till barn i Vallentuna

Många barn orkar inte ens öppna alla paketen som ligger under julgranen på julafton. Andra kanske inte får någon julklapp alls. Istället för att köpa julklappar till sina kunder och medarbetare väljer InfoSolutions i år att ge julklappar till behövande barn i Vallentuna kommun i samarbete med Vallentuna församling.

En mängd leksaker, barnböcker och biobiljetter har köpts in, för att passa barn och unga i olika åldrar. Förhoppningen är att skänka glädje till barn som inte får så många julklappar på julafton. Dagarna innan jul möts medarbetare och kunder på InfoSolutions kontor, för att med gemensamma krafter slå in alla paketen fint. ”Istället för att köpa saker till våra kunder och medarbetare gör vi någonting tillsammans som förhoppningsvis gör skillnad. Dessutom känns det bra i hjärtat”, säger InfoSolutions VD Alex Stendahl. För att nå rätt familjer, så skänks julklapparna sedan till Vallentuna församling som varje år bjuder in och arrangerar julfirande för behövande barn och familjer i kommunen.  Alla klapparna kommer då att läggas under Vallentuna församlings gran och förhoppningsvis får alla leksakerna nya glada ägare.