eRemiss ger elektronisk hantering av remiss och svar - mellan laboratorier

eRemiss används allt mer av vården för att göra elektroniska beställningar av labb- röntgen och nu även konsultationer mellan vårdgivare. Karolinska Universitetslaboratoriet och Aleris Medilab har tillsammans med InfoSolutions breddat användningsområdet ytterligare och använder tjänsten för att kunna låta beställningar gå till sin underleverantör - helt elektroniskt.

Aleris Medilab erbjuder sina kunder ett komplett sortiment i sin produktkatalog, men de utför inte själva alla analyser utan använder sig av underleverantörer.

Tidigare har all hantering av beställning och svar mot underleverantör varit helt manuellt hanterad på papper.

Med produkten eRemiss och en integration mellan Software Points C-LIMS och eRemiss så sorteras skickeproverna automatiskt ut och skapar en beställning i eRemiss. Personalen på Aleris Medilab slipper all hantering av papper och manuella registreringar och gå i stället in till eRemiss via sitt eTjänstekort och hittar sin beställning. De skriver ut nya etiketter och märker rören på nytt med önskade uppgifter från sin underleverantör. De klickar därefter på "Skicka" och hanteringen är därmed klar.

Remissen kommer till Karolinska Universitetslaboratoriet helt elektroniskt, och rör och burkar är märkta med rätt etiketter - och allt hanteras helt enligt vanlig rutin.

Vill du veta mer om InfoSolutions?Besök www.infosolutions.se eller kontakta:

Alex Stendahl
tel: 0708 – 55 61 14