Jesper Broström tillträder som vd på InfoSolutions Sverige AB 15 maj 2023.

Han blir InfoSolutions nya vd

Efter 15 år av tillväxt och innovation kliver grundaren Alex Stendahl av vd-posten för InfoSolutions.

Till ny vd utses Jesper Broström.

Jesper Broström har en lång bakgrund som entreprenör och bolagsbyggare inom tech, it och digitalisering där han som vd och delägare i olika företag och branscher utvecklat team och drivit tillväxt. Han har även investerat i små och medelstora tech- och IT-bolag.

Broströms ambition och uppdrag på InfoSolutions är tydligt – att utveckla verksamheten och fortsätta tillväxtresan. Inom några år ser han ett bolag som är större både omsättningsmässigt och lönsamhetsmässigt med fler medarbetare. Bolaget har då expanderat både på den inhemska marknaden och internationellt. Tillväxten ska ske organiskt och genom förvärv.

– Jag har haft förmånen att ha varit med på ett flertal tillväxtresor tidigare och jag tycker att det är extremt spännande och roligt att utveckla team och utveckla affärer. Jag älskar entreprenörskap och att få organisationer att driva mot en gemensam målbild. Många av komponenterna för en fortsatt spännande tillväxtresa finns på InfoSolutions och det är en kittlande utmaning att hjälpa till att digitalisera sjukvården. Det känns bra att kunna leverera produkter och lösningar till människor som har behov av vård. Även att vara en del i att få vården att jobba effektivt och underlätta deras arbete, berättar Jesper Broström.

Jesper Broström har haft sjukvården och även apotek som kunder i tidigare uppdrag där han jobbat med digitalisering av affärsflöden. Broström har även varit vd och ägare på ett bolag inom djursjukvården som säljer journalsystem och verksamhetssystem för kliniker och djursjukhus.

InfoSolutions tidigare vd och medgrundare Alex Stendahl blir kvar i bolaget som både entreprenör och styrelseordförande. Stendahl kommer jobba med att få ut nya produkter på marknaden i nära samarbete med bland annat regioner och myndigheter.

– Nya tider har nya möjligheter - som behöver nya spelare. Jag är kvar i bolaget, men känner att tiden är inne att passa ansvaret vidare och istället inta en ny roll i syfte att låta det växa ytterligare och hjälpa ännu fler i vården.

Entreprenören Alex Stendahl är återigen entreprenör och snart inte längre exekutiv på InfoSolutions Sverige AB.

– Tyngsta, lättaste, lyckligaste och mest ledsamma dagen på länge - men det är rätt och det kommer gynna alla kunder, alla anställda och bolaget, avslutar han.

Vd-skiftet sker 15 maj 2023.

Kategorier

InfoSolutions erbjuder tjänster och produkter inom hälso- och sjukvårdens hantering av elektroniska remisser och svar.

Malin Alm

Presskontakt Kommunikationsansvarig

IT-lösningar och och digitala remisser mellan vård och laboratorie

Sedan våren 2020 driver InfoSolutions teststationer för covid-19 i Sverige, och har i år uppdraget från Folkhälsomyndigheten att erbjuda alla regioner att testa sina invånare för pågående smitta.
    InfoSolutions är i grunden ett IT-bolag som utvecklar kommunikatinstjänster för laboratorier och hälso- och sjukvården.
    LabPortalen och eRemissen, som är de största produkterna idag, är digitala remisstjänst där över 1000 laboratorier ingår.
    Samtliga produkter kan integreras till befintliga journalsystem och håller högsta kvalitets- och säkerhetsnivå.

InfoSolutions
    Färögatan 33