Medicinsk Röntgen rekommenderar LabPortalen

Medicinsk röntgen, en del av Praktikertjänst, rekommenderar sina kunder att använda LabPortalen för elektroniska beställningar och svar.

I ett brev uppmanar Medicinsk Röntgen alla sina kunder som inte har en elektronisk hantering av remiss och svar att i stället använda LabPortalen. LabPortalen ger stöd för beställningarna, men även stöd för bevakning av skickade remisser.

LabPortalen är en webbaserad remiss- och svarsportal för hälso- och sjukvården med över 700 användare i hela Sverige. LabPortalen används av allt från privata små mottagningar till delar av landsting och större företag och vårdkedjor. Medicinsk Röntgen rekommenderar lösningen till sina kunder för att använda inom röntgen, men LabPortalen har stöd för alla typer av lab-, röntgen- och konsultationsremisser och svar.