Codemill startar ny blogg

Codemill startar en egen blogg. Nyligen nominerades företaget som Årets Nyhetsrum 2014 och nu kommer nästa steg i att nå ut, en medarbetarblogg.

Först ut på bloggen är Andreas Jakobsson, interaktionsdesigner, som med sitt inlägg samtidigt säger hejdå till Umeå för nytt jobb på företaget Monterosa i Stockholm.

När Codemill startar sin medarbetarblogg är det för att spegla det engagemang och den kompetens som finns inom företaget som idag har drygt 30 anställda. Codemill startade 2007 som ett bolag inom inkubatorn Uminova Innovation. 2011 flyttade bolaget ut från Uminovas lokaler och har numera sitt kontor på Haga i Umeå.

Först ut i bloggen är interaktionsdesignern Andreas Jakobsson som har varit med i Codemills UX-arbete från 2011. I bloggens första inlägg berättar han bland annat om det agila arbetet som präglar Codemills utveckling av användarupplevelser.

I och med detta tackar Andreas samtidigt för sin tid på Codemill. Han slutade i januari för att gå vidare mot nya äventyr i Stockholm på företaget Monterosa.

Monterosa är för övrigt ett bekant företag för många i Umeå som pluggat interaktionsdesign. Företaget har medverkat på karriärträffar med studenter i Umeå och tidigare bland annat anställt Hannes Wikström, Anna Enoksson och Jenny Granlund vilka liksom Andreas Jakobsson läst Civilingenjörsprogrammet i interaktion och design vid Umeå universitet.